Strona główna » Trądzik różowaty

Trądzik różowaty

Jednym z częstych schorzeń z jakimi trafiają do naszej placówki Pacjenci jest trądzik różowaty. Diagnostyka dermatologiczna i leczenie tej jednostki chorobowej nie jest tak oczywista jak to się może wydawać. Pacjenci borykają się często z problemami diagnostycznymi a tym samym nie mają możliwości odpowiedniego leczenia. Trądzik różowaty stanowi wyzwanie terapeutyczne zarówno dla lekarza dermatologa jak i Pacjenta.

Czym jest TRĄDZIK RÓŻOWATY?

Trądzik różowaty jest przewlekłą chorobą zapalną skóry w przebiegu której dochodzi do powstania rumienia twarzy i poszerzonych naczyń. W miarę rozwoju choroby mogą pojawiać się grudki zapalne, następnie krosty w okolicy nosa, policzków oraz brody. Objawy mogą się nasilać przez kilka miesięcy a nawet lat.
Jedynym z pierwszych objawów trądziku różowatego może być nadwrażliwość skóry. Trądzik różowaty może często być mylony z trądzikiem zwykłym.
Trądzik różowaty może dotyczyć każdego, najczęściej jednak dotyka kobiet w średnim wieku o jasnej karnacji. Nie ma leczenia przyczynowego, jednak dostępne na rynku trapie prowadzą do kontroli i redukcji objawów chorobowych.

Objawy:

• nadwrażliwość skóry, uczucie pieczenia
  • rumień utrwalony w centralnej części twarzy
  • teleangiektazje czyli poszerzone naczynia w okolicy nosa, policzków, brody, czoła
  • grudki zapalne i krosty
  • rhinophyma czyli przerost gruczołów łojowych w obrębie skóry nosa, problem ten dotyczy głównie mężczyzn chorujących na trądzik różowaty

Przyczyny:

Przyczyna trądziku różowatego nie jest do końca poznana, przypisuje się tu udział zarówno czynników genetycznych oraz środowiskowych. Do czynników pogarszających stan skóry w przebiegu trądziku różowatego zalicza się:

• gorące napoje
  • ostre przyprawy
  • duże wahania temperatury
  • promieniowanie słoneczne
  • wysiłek fizyczny
  • czynniki emocjonalne

W przypadku występowania u Państwa powyższych objawów lub innych schorzeń dermatologicznych zachęcamy do konsultacji lekarskich z naszym dermatologiem. Zapisy na porady dermatologiczne są przyjmowane pod numerem telefonu +48 608 123 132.

P&P Beauty Clinic

ul. Kosynierów Gdyńskich 77/3

66-400 Gorzów Wielkopolski

#dermatologia #choroby dermatologiczne #konsultacje dermatologiczne #gorzów #dermatolog #trądzik różowaty